• +45 28 77 00 45
  • Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
  • Open 24 / 7
 

FAQ's om Helikopter Flyvning

Vi har lavet en samling af nogle af de mest stillede spørgsmål, vi får.

Generelle spørgsmål

Sikkerhedsspørgsmål

Miljø

 


 

GENERELLE SPØRGSMÅL


Q: Hvor mange mennesker kan en af ​​dine helikoptere rumme?

A: Generelt mellem 3-5 passagerer afhængigt af hvilken type helikopter du booker og din samlede vægt. Men lad os vide, hvis du er mere, og vi vil også få det til at ske.


Q: Kan du hente mig hvor som helst jeg vil og sætte mig af sted hvor som helst jeg har brug for det?

A: Ja (næsten). Der er en række overvejelser, som vi skal respektere, men Copenhagen Helicopter vil altid undersøge og få de nødvendige tilladelser, ofte inden for en arbejdsdag.


Q: Kan handicappede flyve i en helikopter?

A: Det korte svar er Ja. Medmindre den handicappede er en fare for personen selv eller andre passagerer. Hvis den handicappede ikke selv kan komme ind og ud af helikopteren, skal den handicappede ledsages af mindst én (1) assistance.

Vi har gode oplevelser med at flyve med handicappede passagerer. Hvis du har spørgsmål i denne henseende, så tøv ikke med at ringe eller maile os.


Q: Er det dyrt at flyve helikopter?

A: Vi mener, at vi er tidskonkurrencedygtige og undertiden også koster konkurrencedygtige, men som du ved er tid penge og i en arbejdsbalance æra vil du være meget mere effektiv sammenlignet med en meget længere rejsetid:

  • Morgenmad med familien
  • Aflever børn i skolen eller gå i fitness
  • Tjek ind med dine medarbejdere
  • Deltag i møde og frokost tre timers kørsel væk
  • Tjek med dit hovedkontor personale
  • Hjælp børn med deres lektier
  • Tid til nedsænkning, vin og middag med din ægtefælle eller gøre din sport

For at sikre, at vi tilbyder den mest omkostningseffektive løsning til vores kunder vs. den samlede rejsetid, har vi hos Copenhagen Helicopter den unikke mulighed for internt at tilbyde en bred vifte af fly, der garanterer vores kunder, hvis en flyvemaskine eller en blanding af fly og helikopter brug er en bedre løsning end udelukkende at bruge helikopter, vi vil også tilbyde vores kunder dette.


Q: Er HOD (Helicopter On Demand) kun til forretning?

A: Nej, vi servicerer alle fra travle sportsfolk, musikere, bryllupper til private ture, når du vil forkæle dine kære.


  

SIKKERHEDSSPØRGSMÅL


Q: Hvilke sikkerhedsforanstaltninger skal jeg tage i betragtning, før jeg flyver med helikopter?

A: Dette er et vigtigt spørgsmål. Du vil blive grundigt orienteret af vores personale på jorden, hvad der er tilladt og ikke tilladt, når du er i nærheden af ​​en helikopter, for eksempel når du kommer ind og ud af helikopteren.

Om bord finder du en brochure om sikkerhed som dem, der findes i et fly, der beskriver nødsituationer og udstyr ombord (for eksempel redningsvest).

Rygning er strengt forbudt ombord og i nærheden af ​​helikopteren og på heliports-lokalerne undtagen uden for bygningen.

Piloten kan når som helst afbryde flyvningen eller nægte passagerer, hvis piloten vurderer passagererne at være uegnede til flyvning (f.eks. På grund af alkohol).


Q: Hvor meget kan en passager veje?

A: Vi vil altid spørge om din vægt ud fra et sikkerhedsaspekt.

Årsagen er, at der er forskellige vægtbegrænsninger for et fly, så for at holde sig inden for helikopternes grænser kan en passager muligvis veje op til 110 kg. (242 kg). Hvis passageren vejer mere og ikke har reserveret hele helikopteren, men kun et sæde, vil det blive bedt om, at passageren booker og køber to pladser til den person over 110 kg. (242 kg).

Passagerer skal kunne sidde i et sæde uden at besætte det næste sæde fysisk og være i stand til at bruge og låse sikkerhedsselen.

Bemærk: Trods hvis du vejer under 110 kg. (242 kg), kan flyvningen nægtes at flyve, hvis helikopterens samlede vægt overstiger den samlede tilladte vægtgrænse. Så for eksempel, hvis flere passagerer vejer mere end 90 kg, kan dette overstige helikopternes samlede vægtgrænse. Dette afhænger også af mængden af ​​brændstof, den bærer på den individuelle flyvning.

Kort sagt, hvis du er i tvivl, så spørg os inden du bestiller, og vi kan give dig et direkte svar baseret på den individuelle situation, din flyvning har.


Q: Hvad sker, hvis vejret forhindrer dig i at flyve? - og hvad sker der med mine penge, hvis jeg har foretaget en forskud?

A: Som en del af pilotplanlægningen følger vi altid vejret op og rådgiver dig 24 timer før afgang, hvis vi forventer at støde på problemer. Det er meget sjældent, at vi ikke kan flyve, men sikkerhed kommer altid først, og vi vil også have vores kunder en god oplevelse.

Hvis vi forventer mange lommer (turbulens) og en ujævn tur, er det op til dig, om du vil eller ej, og vi beder ikke om noget afbestillingsgebyr, når årsagen er vejrrelateret.

Hvis du har foretaget et forskud på din flyrejse, og det kaldes af vejrårsager, vil der blive foretaget fuld refusion.


Q: Jeg bliver let syge i små fly. Bliver jeg også let syge i en helikopter?

A: Sandsynligvis ikke. Det enorme momentum i helikoptrene, der roterer rotorblade, fungerer som en gyro, hvilket betyder kræfter udefra, såsom vindstød, har flere vanskeligheder med at få indflydelse på helikopteren sammenlignet med et fly af samme størrelse. Så du kan forvente, at en flyvning i en helikopter er mere rolig.

Dette er også en grund til, at mange fotografer foretrækker at arbejde fra en helikopter end et fly.


Q: Jeg ved, at fly kan svæve, hvis motoren / motorerne skulle svigte. Men helikoptere skræmmer mig, fordi de falder til jorden som en klippe, ikke?

Svar: Nej. Helikoptere glider faktisk også, ca. 3-4 meter fremad for hver meter, de kommer ned uden strøm. Det kaldes "autorotation" og bruger den samme princip som ahornfrøvingen bruger, når den fyldes op fra sit træ. Det falder ikke ned til jorden som en klippe, men glider langsomt og sikkert til jorden.

Alle kommercielle piloter undersøges i disse autorotationer hver sjette måned. Kravet er, at piloten kan gennemføre autorotationen med motoren i tomgang (samme effekt som hvis den var slukket) og lande på et sted +/- ca. 15 meter uden beskadigelse af helikopteren. Helikopteren kan gøre med et lille område i en nødsituation og røre jorden med meget lidt fremadgående hastighed i modsætning til et normalt lille fly, der med motoren slukket eller i tomgang med hastighed og har brug for ca. min. 400 meter flad overflade.

Et godt eksempel på en ikke-dramatisk autorotation i en lille helikopter (Airbus H120) kan ses her: www.youtube.com/watch?v=DozMhsXymUQ


Q: Hvordan ved jeg, om helikoptere og piloter fra Copenhagen Helicopter opfylder alle kravene om at flyve kommercielt?

Svar: Alle fly i EU skal følge strenge vedligeholdelsesprocedurer, som kun godkendte vedligeholdelsesfaciliteter har tilladelse til at håndtere. Copenhagen Helicopter opererer og tilbyder kun fly fra sådanne godkendte anlæg, som vores operatør Copenhagen Air Taxi® A / S eget anlæg CAT Flyservice A / S.

Copenhagen Helikopterpiloter og helikoptere drives af AOC fra vores operatører Copenhagen Air Taxi® A / S. Et AOC (Air Operator Certificate) er det certifikat en operatør får udstedt fra landets civile luftfartsmyndigheder, der informerer om, hvilken type operationer operatøren er blevet godkendt til. Medmindre vi tilbyder dig andre operatørfly, som vi vil informere dig om, hvem de er, står Copenhagen Air Taxi® A / S for alle Copenhagen Helicopters operationelle godkendelser og har i den henseende det operationelle ansvar for alle vores operationer undtagen dem, vi måtte ansætte i fra andre godkendte operatører. Dette er din garanti for, at Copenhagen Helicopter når som helst opfylder alle betingelser for en sikker og lovlig flyvning.

Gråt marked: Hvis du modtager et tilbud på en flyvning, der er betydeligt billigere end nogen juridisk professionel operatørs pris, og du overvejer at vælge det billigere tilbud, anbefaler vi, at du genovervejer denne beslutning. Godkendelser og højt sikkerhedsniveau koster penge og skal være i orden. I tilfælde af en ulykke kan du ende med en forsikring, der ikke dækker dig, hvis du ansætter en ikke-godkendt operatør.


 

MILJØSPØRGSMÅL


Q: Hvad med de emissioner, som luftfarten skaber?

A: Vi er meget bekymrede over vores indvirkning på miljøet. Vi ved, at luftfart i dag stadig drives af fossilt brændstof, og vi har ikke til hensigt at "greenwash" dette. Vi kalder det som det er. Men vi stoler kun 100% på fakta og fakta, hvad den nærmeste fremtid bliver.

Inden for dette årti (20'erne) vil vi se det første lodrette start- og landingsfly drevet af elektricitet kaldet eVTOL, dvs. små fly, der har plads til 1-4 passagerer ved siden af ​​en pilot i korte afstande fra 20-300 km. rækkevidde. Der er +200 forskellige eVTOL-projekter rundt omkring i verden, de fleste af dem vil aldrig blive kommercielt bæredygtige, men nogle få af dem vil og luftfartsindustrien har kun brug for et par at vælge imellem.

Luftfart som helhed anerkender også den nuværende brug af fossile brændstoffer og er i en periode med transformation til forskning og implementering af nye teknologier for at blive miljøvenlige såsom:

  • Bio Fuel, en blanding lavet af forskellige organiske rester. Vidste du, at Neste i Finland producerer et sådant brændstof, og det distribueres til et antal europæiske lufthavne?
  • Elektrobrændstof lavet af fanget CO2 fra luften drevet af vedvarende energi som vind og sol. Vidste du, at Danmark blandt andre lande er i spidsen for at gøre dette kommercielt levedygtigt?

Kort sagt, luftfart gør meget for at blive emissionsvenlig i den nærmeste fremtid. Det skal vi, det er så simpelt som det.

Og hvis du sammenligner flyrejser med jordrejser og sammenligner hvilken rejsemåde, der er mere emissionsvenlig end den anden, skal du gøre det, da flyrejser ikke har brug for en massiv CO2-tung infrastruktur, der kræver meget vedligeholdelse, der tager meget jord fra vores værdifulde natur, der pløjes gennem skove og åbent landskab og er lavet af beton (som broer og tunneler), asfalt og en masse naturlige ressourcer som grus, sand osv., som naturressourcer forresten for nylig er begyndt at blive mangelvare.


Q: Hvad med støj?

A: Med vores løbende udvikling af vores forretning planlægger vi vores erhvervelser for en fremtid med Quiet Technology helikoptere og forventer inden for dette årti (20'erne) at begynde at flyve elektrisk, der kan transportere passagerer med lodret start og landing, kaldet eVTOL.

Udover dette arbejder vi på den mest nabo-venlige måde, vi kan følge HAI's gennemprøvede procedurer for at minimere vores støjfodaftryk.