• +45 28 77 00 45
  • Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
  • Open 24 / 7
 

Sikkerhed

Sikkerhed

Sikkerhed omkring driften af ​​flyvningen, flyets tilstand samt dit helbred er altid højt prioriteret i en professionel operation. Nedenfor har vi vist flere emner, som vi i en professionel operation skal overholde og følge for at gøre professionel luftfart så sikker som muligt for dig, emner der også viser, hvad der er forskelligt mellem en professionel og en ikke-professionel operation.

For COVID 19-emner, besøg denne side.

 

Omkostningsdeling

På det seneste har et nyt fænomen, der er inspireret af vejtrafik kaldet Cost-Sharing, også fundet vej til luftfart, hvor ikke-professionelle operationer som private piloter tilbyder tjenester til at flyve for alle. Mange mennesker uden for luftfarten kender ikke sikkerhedsforskellene mellem en professionel og en ikke-professionel operation, de ser bare en pilot og et fly.

Diagrammet nedenfor sammenligner nogle af de emner, der adskiller professionel luftfart fra ikke-professionel drift. Ifølge USHST (United States Helicopter Safety Team) er der 12 gange mere risiko for en dødsulykke med en ikke-professionel helikopteroperation end med en professionel helikopteroperation. Og de fleste ulykker er helt eller delvist pilotrelaterede.

Ud over en meget højere risiko for dødsulykker under en ikke-professionel operation dækker flyforsikringen muligvis ikke noget ansvar i tilfælde af en hændelse eller ulykke med en omkostningsdelingsflyvning. Sådanne sager er sket indenlandsk og internationalt, hvor forsikringsselskabet ikke dækker en sådan hændelse eller ulykke, fordi forsikringen ikke dækkede den faktiske brug af flyet, og den / de tilskadekomne passager (er) måtte tage piloten til en civil domstol for erstatning .

Det er op til dig at beslutte, hvor stor eller lille risiko du kan acceptere dig selv, dine elskede og dine venner, når du vælger mellem den professionelle og ikke-professionelle drift.

 

  Professionel Operation Non-professionel Operation
Uddannelse: Typisk 12-15 måneder omfattende fuldtidsstudie og 135-185 flyvetimer Typisk 4-5 måneder fritidsstudie og 45 flyvetimer
Flyveprøve: Meget lille fejlmargen for at bestå prøven Større accept for mindre fejl for at bestå prøven
Flyvetjek: Hver 6. måned med meget lille fejlmargen for at bestå prøven Hver 24. måned med større accept til mindre fejl for at bestå prøven
Helbredscertificering: Højeste niveau (Medical Class 1) Mindre niveau (Medical Class 2 or less)
Sikkerhed, CRM, SMS og andre kurser Hver 12. måned Ikke eksisterende
Flyvning under overvågning fra en professionel organisation Ja, en organisation med en AOC (Air Operator Certificate - sammenlignelig med Part 121 & 135 i USA) Ikke eksisterende
Forberedelse af flyvning Grundig (mange skridt og kilder tages i betragtning, identificere og evt. mitigere sikkerhedsbekymringer hvor nødvendigt, arkiveret hos organisation, myndigheder laver min. én gang årligt audit på dette) Op til den private pilot (nogen er grundige, andre er ikke), myndighederne laver ikke audit på privat piloter
Piloterfaring på helikopter Typisk 150-500 timer pr. år Typisk 10-40 timer pr. år
Vedligeholds niveau af helikopter Højeste niveau and kun vedligeholdt af godkendte service værksteder

Højt niveau. Eller lavt niveau med mindre strengs vedligeholds niveau og evt. visse Gør-Det-Selv vedligehold udført på luftfartøjet, det er ikke til at vide som kunde med mindre piloten ved det og oplyser dig om det

For COVID 19-emner, besøg denne side.