• +45 28 77 00 45
  • Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
  • Open 24 / 7
 

Generelle Vilkår og Betingelser om Salg

Følgende er Copenhagen Helicopters generelle salgsbetingelser.

 

  1. Anvendelsesområde
    1. Disse generelle salgsbetingelser (“GTCS”) gælder for alt salg af tjenester fra os uanset modstridende, modstridende eller yderligere vilkår og betingelser i enhver indkøbsordre eller anden kommunikation fra dig. Ingen sådanne modstridende, modstridende eller yderligere vilkår og betingelser betragtes som accepteret af os, medmindre og indtil vi udtrykkeligt bekræfter vores accept skriftligt.
    2. Vi forbeholder os ret til at ændre disse GTCS til enhver tid. Vi giver dig 30 kalenderdage varsel om eventuelle ændringer ved at sende en meddelelse på vores websted.

 

  1. Tilbud, indkøbsordrer og ordrebekræftelser
    1. Alle tilbud fra os er åbne for accept inden for femten kalenderdage fra udstedelses datoen, medmindre andet specifikt er angivet deri, og er underlagt tilgængeligheden af ​​de tilbudte tjenester.
    2. Alle indkøbsordrer udstedt af dig skal som minimum specificere:
      1. Den type tjeneste eller tjenester, der anmodes om.
      2. Gældende enhedspriser givet af os, enten givet fra vores hjemmeside eller givet som et specifikt tilbud.
      3. Gælder for alle køb, dit fulde navn eller din virksomheds fulde navn, kontaktpersoners fulde navn, adresse, mobilnummer, e-mail til vores registrering.
        1. Hvis betaling med faktura er tildelt, angiver virksomhedens fulde navn, adresse, telefonnummer, e-mail og momsnummer.
      4. Hvis tjenesten er persontransport (inkluderet sightseeingture), skal alle passagerers fulde navn, adresse og individuelle vægt samt vægten af ​​enhver bagage eller udstyr, de måtte have om bord.
      5. Hvis tjenesten er godstransport, en grundig beskrivelse af pakkens indhold og vægten af ​​hver pakke.
        1. Hvis der er nogen form for farlige materialer, skal et FN-identifikationsnummer og korrekt mærkning være på plads. Transport af farlige materialer kan nægtes uden forudgående varsel, hvis det anses for usikkert.
      6. Hvis tjenesten er luftfotografering, skal hvert besætnings fulde navn, adresse og individuelle vægt samt vægten af ​​det udstyr, der transporteres om bord.
      7. Hvis tjenesten er en anden form for Aerial Work som vandkast og faldskærmsudspring, skal hver passageres fulde navn, adresse og individuelle vægt inkl. deres individuelt bærende udstyr og / eller dragter.
        1. Med hensyn til vandkastning og faldskærmsudspring skal der vises bevis for personlig forsikring fra hver deltager inden flyvningen, der dækker hans / hendes deltagelse for at udføre ekstremsport eller en ækvivalent forsikring fra det selskab, der holder en sådan begivenhed for deltagerne og en underskrevet kontrakt med København Helikopter, der siger, at Copenhagen Helicopter og dens ejere ikke har noget ansvar overhovedet af nogen art og under ingen omstændigheder kan holdes ansvarlige for nogen form for materiel skade eller personskade eller deltagerens død, der udfører ekstremsport med en helikopter fra Copenhagen Helicopter og vores operatør, Copenhagen AirTaxi.
          1. Copenhagen Helicopter besidder alle de nødvendige forsikringer, der holder passagerer og varer, men har ingen forsikring, der dækker deltagerne, der deltager i ekstremsport inkl. den udstigende del af helikopteren inden springet.
    3. Ingen indkøbsordre er bindende for os, medmindre og indtil bekræftet af os skriftligt.

 

  1. Priser og betalingsbetingelser
    1. Priserne for vores tjenester skal være dem, der er angivet i vores ordrebekræftelse. Alle priser vedrørende person- og godstransport er inkl. alle skatter og afgifter, hvor som luftfartsopgaver (f.eks. luftfotografering, vandkast, faldskærmsudspring osv.) er inkl. alle skatter og afgifter men undtagen dansk moms med 25%.
      1. Medmindre andet udtrykkeligt er angivet i vores ordrebekræftelse, skal betaling for vores tjenester ske kontant eller med kreditkort på forhånd uden modregning eller fradrag.
    2. Hvis du er godkendt til andre betalingsbetingelser, skal du fra tid til anden indsende sådanne økonomiske oplysninger, som vi med rimelighed kan anmode om til etablering eller fortsættelse af betalingsbetingelser. Vi kan efter eget skøn til enhver tid ændre de aftalte betalingsbetingelser uden varsel ved at kræve forudbetaling kontant, bankgaranti, kreditkort eller andet.
    3. Hvis du undlader at betale en faktura inden for syv kalenderdage efter forfaldsdatoen for betaling, kan vi suspendere levering af enhver indkøbsordre eller enhver resterende saldo deraf, indtil betalingen er foretaget, eller opsige levering af en indkøbsordre eller enhver resterende saldo deraf ved at give skriftlig meddelelse om opsigelse til dig inden for syv kalenderdage efter udløbet af betalingsfristen. Desuden opkræver vi muligvis renter fra forfaldsdatoen til betalingsdatoen til en sats på 2% pr. måned. Dette skal være et supplement til og ikke i begrænsning af andre rettigheder eller retsmidler, som vi er eller kan have ret til ved lov.

 

  1. Leveringsbetingelser og omlægning eller annullering
    1. Leveringsdatoer og -tider i løbet af dagen for vores tjenester skal være dem, der er angivet i vores ordrebekræftelse. Hvis vi ikke leverer vores tjenester, har du ret til enten at omlægge eller opsige den gældende indkøbsordre helt eller delvist ved at give os en skriftlig meddelelse om omlægning eller opsigelse uden yderligere varsel.
    2. Hvis årsagerne til vejret forbyder os at levere vores tjenester, vil der hurtigst muligt blive givet besked om, at de seneste vejrudsigter forudsiger, at sådanne omstændigheder vil forekomme, at tjenesten ikke kan leveres på den aftalte dato og tid. Dette sker senest kl. 08:15 lokal tid den dag, tjenesterne skal leveres.
    3. Hvis tekniske årsager forhindrer os i at levere vores tjenester, f.eks. Postfunktionelle fly, der gør det ikke-luftdygtigt til flyvning, vil der blive givet besked så hurtigt som muligt om dette.
      1. En sådan meddelelse uanset hvis det er af vejr eller teknisk sag, vil ske skrevet via e-mail og SMS (tekstbesked) til den registrerede booker.
    4. Vi er ikke ansvarlige for tab, der er lidt som følge af aflysning af en flyvning på grund af vejr eller tekniske forhold, hvilket forbyder os at udføre flyvningen.

  

  1. Garanti
    1. Vi garanterer, at vores tjenester udføres som aftalt og beskrevet i den bekræftede ordre, og medmindre en aflysning af en flyvning sker på grund af vejr eller tekniske forhold (ikke-luftdygtige fly), vedrørende -
      1. Rundflyvninger, fuld refusion af den oprindelige flyvning og en kompensationsflyvning tilbydes gratis.
      2. Charter, fuld refusion af den oprindelige flyvning og et alternativt transportmiddel (taxa, limousine eller bus afhængigt af antallet af passagerer) tilbydes gratis for at transportere passagererne til deres destination.
    2. Vi yder ingen anden garanti, hverken udtrykkelig eller underforstået, med hensyn til tjenester leveret derudover.

 

 

  1. Ansvarsbegrænsning
    1. Ingen af os har ret til, og ingen af os er ansvarlige for indirekte, specielle, tilfældige, følgeskader eller strafskader af nogen art, herunder, men ikke begrænset til, omkostninger forbundet ved forretningsafbrydelser, tab af fortjeneste, fjernelse og / eller geninstallationsomkostninger, genanskaffelsesomkostninger, tab af data, skade på omdømme eller kundetab. Din tilbagebetaling fra os for ethvert krav må ikke overstige købsprisen for den eller de tjenester, der giver anledning til et sådant krav, uanset arten af kravet, hvad enten det er i kontrakt, erstatning, garanti eller på anden måde.

 

  1. Force Majeure
    1. Udover vejr- eller tekniske forhold (ikke-luftdygtige luftfartøjer) skal hver af parterne undskyldes for enhver forsinkelse eller svigt i ydeevnen, hvis det skyldes årsag til en begivenhed eller beredskab uden for dens rimelige kontrol, herunder, men ikke begrænset til, Force Majeure, handlinger af krig, ild, oprør, strejker, lock-outs eller andre alvorlige arbejdskonflikter, optøjer, jordskælv, oversvømmelser, eksplosioner eller andre naturhandlinger. Den således undskyldte parts forpligtelser og rettigheder udvides dagligt i det tidsrum, der svarer til perioden med en sådan undskyldelig afbrydelse. Når sådanne begivenheder er aftaget, genoptages parternes respektive forpligtelser. Hvis afbrydelsen af den undskyldte parts forpligtelser fortsætter i en periode, der overstiger tredive kalenderdage, har en af parterne ret til at opsige den eller de gældende salgskontrakter uden ansvar med tredive kalenderdages forudgående skriftlige meddelelse til den anden part.

 

 

  1. Diverse
    1. Intet frafald af nogen bestemmelse i disse GTCS udgør et frafald af andre bestemmelser eller af den samme bestemmelse ved en anden lejlighed. Hvis en af ​​parterne ikke håndhæver nogen bestemmelse i disse GTCS, udgør det ikke et frafald af en sådan bestemmelse eller nogen anden bestemmelse i disse GTCS.
    2. Hvis en bestemmelse i disse GTCS anses for at være ulovlig, ugyldig eller ikke kan håndhæves af en domstol med kompetent jurisdiktion, kan en sådan bestemmelse ændres af en sådan domstol i overensstemmelse med loven, der giver virkning for parternes hensigt og håndhæves som ændret. Alle andre vilkår og betingelser i denne GTCS forbliver i fuld kraft og skal fortolkes i overensstemmelse med den ændrede bestemmelse.
    3. Disse GTCS og alle salgskontrakter, der er indgået mellem os, styres af og fortolkes i overensstemmelse med Danmarks lovgivning uden at give nogen effekt på lovvalg eller lovkonfliktbestemmelser. Enhver sag, sag eller sag, der kan anlægges af en af ​​os mod den anden, skal anlægges udelukkende for de kompetente domstole i Danmark, dog uden at det berører vores ret til at anlægge sag, sag eller retssag ved enhver anden domstol, der vil være kompetent hvis denne bestemmelse ikke var blevet indarbejdet i disse GTCS.